Årets utgave av Pilotenposten blir lørdag 1.12. distribuert til alle leilighetene i Piloten og TUN1.
Les den – og gi oss gjerne tilbakemeldinger!
Mvh. Styret
Årets utgave av Pilotenposten blir lørdag 1.12. distribuert til alle leilighetene i Piloten og TUN1.
Les den – og gi oss gjerne tilbakemeldinger!
Mvh. Styret
Takk for nytt hefte (-blir bedre for hvert år).
Angående sprinkleranlegget vårt:
Dette er en sak jeg tok opp på et beboermøte for mange år siden. Som et resultat kom det opp en boks med en kile, men dessverre ingen bruksanvisning.
Hvis uhellet er ute, spruter vannet ut, alarmen går og trolig full panikk. Ikke lett å vite hva man skal gjøre først. Kanskje skal naboene informeres slik at de ikke behøver å evakuere? Kilen synes ikke å være en 100% løsning, fordi vannet synes å piple ut likevel, altså må det improviseres med en bøtte eller plastpose. Kan man ringe styret (uansett tid på døgnet) og håpe at de kan hjelpe med avstilling av alarmen og stenging av vannet evt. få på plass en ny patron?
Forslag: Kan styret bestille flere stoppere (NB: kvantumsrabatt) og selge til de som vil ha en selv i beredskap (-«jo raskere man får stoppet vannet, desto mindre skade»).
Her er en video: https://www.erik-hoel.no/tjeneste/sprinklerstopper/
mvh
Per Helstrup / BB50
Takk for innspill!
Styret vil sette ditt forslag om bruksanvisning og eventuelt innkjøp av kiler på agendaen til førstkommende styremøte. Resultatet vil bli meddelt på hjemmesiden og FB. Ellers oppfordres alle beboere til å se på linken du henviser til.
Hva gjør man når sprinkleranlegget blir utløst:
Klarlegg årsaken!
1: Er det brann må man ringe brannvesenet og varsle naboer – deretter styret.
2: Er det uhell meldes det umiddelbart til styret samtidig som kile settes inn i bøylen. Styret vil stenge av anlegget og deretter kontakte servicefirmaet for bytte av sprinklerhode. Styret kan kontaktes hele døgnet.