Kjære Piloten Sameie
Vi har dessverre ikke kommet til enighet med TV 2 om en ny avtale innen fristen. Inntil denne er på plass, har vi ikke rettigheter til å sende TV 2s kanaler. Vi er lei oss for at dette rammer kundene, og vil gjøre det vi kan for å få kanalene på plass så raskt som mulig.
Med jevne mellomrom reforhandles avtalene med kanalene og strømmetjenestene vi tilbyr. Når vi går inn i slike forhandlinger har vi som mål å inngå en avtale som gjør det enkelt å være tv-kunde, og som gir stor grad av fleksibilitet og valgfrihet til å se det du vil, når du vil. Vi ønsker at beboerne skal ha enkel tilgang til sine favorittprogrammer, strømmetjenester og den beste sporten, enten de bruker tv-en i stua, ser på appen, er på hytta eller på farten.
Inntil videre må beboere som ikke klarer seg uten TV 2, selv abonnere på TV 2 Play og logge på via dekoder.
Kompensasjon og informasjon
Så lenge kanalene er borte vil vi tilby kompensasjon, som vi håper vil hjelpe på beboernes tålmodighet. Alle boenhetene får 50 ekstrapoeng, som allerede er tilgengelig på beboernes Mine sider. Poengene kan benyttes til å velge inn HBO Max eller Viaplay – eller noe helt annet. Utvalget finner du på https://www.altibox.no/privat/tv/innholdsoversikt/.
Beboere med oppgradert tv-abonnement får mulighet til å aktivere en rabatt på 100 kroner hvis de ønsker det i stedet for ekstrapoeng. Rabatten vil bli trukket fra beboerens første mulige faktura etter at kunden har aktivert den på Mine sider. Kompensasjonen gjelder selvsagt bare beboere som har valgt tv fra oss. Beboere som bare har valgt eller abonnerer på internett vil ikke bli berørt.
Vi vil informere beboerne per e-post. Dersom beboer ikke mottar denne informasjonen skyldes det enten at e-posten har havnet i søppelfilteret eller at vi mangler e-postadressen. Beboer må i så fall kontakte kundesenteret vårt for å registrere e-postadressen sin og få tilgang til Mine sider.
Hold deg gjerne oppdatert om forhandlingene på altibox.no/info. Dersom du ønsker kontakt med oss, ber vi deg kontakte oss på e-post eller telefon
Vi har stor forståelse for at dette er en frustrerende situasjon.
Tusen takk for tålmodigheten.
Vennlig hilsen
Altibox og Viken Fiber